شناخت عروسک, وبلاگ

جامع ترین نکات خرید عروسک که برای هر گروه سنی باید بدانید

جامع ترین نکات خرید عروسک که برای هر گروه سنی باید بدانید

وقتی اسم عروسک شنیده می شود اغلب ما فکر می کنیم که عروسک ها فقط مناسب کودکان هستند ولی آمار نشان می دهد عروسک های پولیشی جز عروسک هایی هستند که علاوه بر کودکان برزگسالان را نیز به خود جذب می کنند.

برای اینکه بهترین انتخاب را برای خرید عروسک پولیشی برای هر رده ی سنی داشته باشید عروسک ها را از نظر سنی به ۴دسته تقسیم می کنیم:

۱. نوزاد تا۳ سال

۲. کودک۳سال تا ۸سال

۳. ۸سال تا۱۵سال

۴. بزرگسال

۱.نوزاد تا ۳سال: حساس ترین رده سنی همین رده است که پارچه ی عروسک هایی که برای این گروه انتخاب می شود حتما باید نانو و یا پُرز کوتاه خارجی باشند و به جای اجزای پلاستیکی،چاپ و گلدوزی شده باشد و همچنین عروسک باید فاقد وسایل جداشونده باشد و موزیکال یا چراغدار نباشد. 

نکته۱: چرا نانو یا پُرز کوتاه باشند :  چون نوزاد  دوست دارد عروسک را در دهان خود بازی بدهد و همچنین به علت زود کثیف شدن، عروسک باید حدقل در هفته ۱یا۲بار شستشو شود به همین علت عروسک با پارچه نانو و پُرز کوتاه خارجی ،هم از لحاظ ضد حساسیت و آنتی باکتریال بودن و هم از لحاظ دوام وکیفیت بهترین انتخاب است و هیچ آسیبی به سلامتی کودک وارد نمی کند.

نکته۲: چرا وسایل پلاستیکی یا جداشونده نداشته باشند: چون ممکن است هنگامی که نوزاد عروسک را در دهان خود بازی می دهد وسایل پلاستیکی یا جدا شونده در دهان نوزاد جدا شوند و به گلو نوزاد بپرند و باعث خفگی شوند.

نکته۳: چرا موزیکال یا چراغدار نباشند: چون امکان دارد عروسک در حین خواب نوزاد در بغل او باشد و با تکان خوردن نوزاد در خواب عروسک به صدا درآید یا چراغش روشن شود و موجب بیدارشدن و ترسیدن نوزاد شود.

عروسک های مناسب برای این سن:

 

 

 

۲.کودک ۳سال تا ۶سال: در این رده سنی کودکان می توانند از عروسک های جنس نانو/استرج/پُرز کوتاه/ استفاده کنند و همچنین عروسک های موزیکال و یا چراغدار.

عروسک های مناسب برای این سن:

 

 

۳.کودک ۶سال تا ۱۵سال: در این رده سنی می توانند به غیر از موارد بالا از عروسک هایی که وسایل جدا شونده و پلاستیکی دارند و عروسک های پرز بلند خارجی و همچنین عروسک های شخصیتی استفاده کنند.

عروسک های مناسب برای این سن:

 

 

۴.جوان وبزرگسال:مناسب ترین عروسک ها برای این رده سنی عروسک های غول پیکر ، عروسک های دکوری ، عروسک های نچرال و عروسک های خِنگ هستند و جنس پارچه در این رده سنی آزاد است ولی ترجیحا برای دوام و کیفبت بالا از عروسک های خارجی استفاده کنید.

عروسک های مناسب برای این سن:

 

 

 

با رعایت کردن نکات بالا به تنهایی می توانید بهترین انتخاب را برای خرید عروسک داشته باشید ولی در صورتی که نیاز به مشاوره ی بیشتری در این زمینه داشتید می توانید از طریق صفخه ی تماس با ما اقدام به درخواست مشاوره کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید