فواید عروسک, وبلاگ

عروسک های آموزشی یا کمکی چیست؟

عروسک های آموزشی یا کمکی چیست؟

شاید شما هم اسم عروسک های آموزشی یا کمکی را شنیده باشید.

این عروسک ها بهترین راه حل والدین برای بعضی از مشکلات نوزاد یا کودک هستند در این مقاله ابتدا به تعریف این نوع عروسک ها می پردازیم و در ادامه برای درک بهتر موضوع مثال هایی را در این زمینه بررسی می کنیم.

عروسک های آموزشی چیست؟ عروسک های آموزشی به عروسک هایی گفته می شود که به صورت غیر مستقیم آموزش خاصی را برای کودک رقم می زند

مثلا صندلی یا واکر یا راکر که به صورت ناخداگاه درست نشستن را به کودک یاد می دهند و باعث خِبره شدن آنها در این کار می شوند.

مثل:

 

عروسک های کمکی چیست ؟ عروسک های کمکی عروسک هایی هستند که می توانند اخلاق های اذیتت کننده و نا پسند کودک(مثل نخابیدن/نخوردن غذا و…) را برطرف کنند:

  • مثلا برای تشویق به غذا خوردن فرزندتان می توانید برای او از عروسک هایی که شکم بزرگ دارند و یا خوراکی در دهان ویا در دستشان وحود دارد استفاده کنید واین عروسک هارا به آن ها کادو دهید.

مثل:

عروسک بره ناقلا تپل

عروسک بره ناقلا تپل

  • برای بی خوابی کودک می توانید عروسک های خوابالو و یا حیوانات و شخصیت هایی که به خواب علاقه دارند مثل کوالا و پاندا  و یا عروسک های چشم بسته و یا عروسک های سایز بزرگ که راحت در بغل گرفته می شوند استفاده کنید و به فرزندتون هدیه دهید تا مشکلات بی خوابی کودک برطرف گردد.

مثل:

 

عروس کف پاخرسی

عروس کف پاخرسی

  • برای کودکانی که کم حرف و گوشه گیر هستند می توانید از عروسک های نمایشی پاپت استفاده کنید چون بچه ها با این عروسک ها شروع به حرف زدن می کنند و خود را جای آن شخصیت عروسک می گذارند و این موضوع باعث می شود که راحت بتوانند قصه بگویند و حرف بزنند و اعتماد به نفسشان بالا رود.

مثل:

 

عروسک پاپت

عروسک پاپت

 

  • برای کودکانی که تک فرزند هستند و همچنین دوست های زیادی هم در دوران کودکی ندارند  باید از یک مدل عروسک در سایز های مختلف تهیه کنید تا با آن ها ارتباط بگیرند و آن ها را مثل مادر و پدر و فرزند وخواهروبرادر و یا دوست ببیند و با آنها بازی کنند تا بتوانند در دوران مهد کودک یا مدرسه سریع دوست پیدا کنند و دوست خوبی باشد.

مثل:

عروسک تک شاخ گلی سایز3

عروسک تک شاخ گلی سایز3

عروسک تک شاخ گلی سایز2

عروسک تک شاخ گلی سایز2

عروسک تک شاخ گلی سایز1

عروسک تک شاخ گلی سایز1

راستی عروسک های یک شکل  در سایز های مختلف مزایای بسیاری در روانشناسی کودک دارد و به راحتی با نگاه کردن به بازی فرزندتان از دور از علاقه مندی ها و ناراحتی های فرزندتان با خبر می شوید .

پس همانطور که در این مقاله بررسی شد متوحه شدیم در صورتی که آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشیم خیلی از مشکلات کودکان به همین روش ساده می تواند برطرف گردد سایت شاسخین لند برای دسترسی راحت شما به این عروسک ها آن ها را در دسنه بندی جدا قرار داده و به راحتی با کلیک در این قسمت می توانید به نمونه عروسک های آموزشی موجود در سایت دسترسی داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید