نگهداری عروسک, وبلاگ

نحوه تمیز کردن و شستن عروسک های پولیشی خارجی

نحوه تمیز کردن و شستن عروسک های پولیشی خارجی

عروسک های پولیشی به راحتی قابل حمل هستند و معمولا کودک علاوه بر بازی کردن با این عروسک ها ، محبوب ترین عروسک پولیشی خود را در موقعیت های مختلف همراه خود می برد در نتیجه این عروسک ها به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا، گردوخاک و یا دست به دست شدن در معرض آلودگی و لک شدن قرار می گیرند و ناچار به تمییز کردن و شستشوی آن ها هستیم.

درنتیحه قابل شستشو بودن این عروسک ها جز مهم ترین ویژگی هایی است که باید داشته باشند و باکیفیت ترین عروسک های پولیشی عروسک هایی هستند که در شستشوهای مکرر دوام بالایی داشته باشند و تغییر فرم ندهند.

همه ی عروسک های موجود در فروشگاه شاسخین لند کاملا با دوام و قابل شستشو هستند ولی برای راحتی در شستشو و تمیز کردن آن ها باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید

اگر فقط قسمتی از عروسک لک شده باشد برای تمیز کردن لکه می توانید از مایع cif قرمز یا شامپو فرش استفاده کنید ، به این صورت که یک مقدار از مایع را روی لکه ی ایجاد شده بر عروسک بمالید و بعد از چند دقیقه با دستمال کاغذی و یا دستمال سفید به خوبی پاک کنید.

ولی اگر بخش زیادی از عروسک کثیف شده باشد بهترین راه شستشوی عروسک این است که به شیوه های زیر عمل کنید :

اگر سایز عروسک کوچک بود ، آن را داخل یک کیسه ی پارچه ای قرار دهید و سر کیسه را گره زده و به راحتی آن را در ماشین لباس شویی بشورید.
اگر سایز عروسک بزرگ بود ، جای دوخت که معمولا در پشت عروسک قرار دارد را پیدا کرده و به اندازه ی ۱۰ الی ۲۰سانت آن را بشکافید و بعد الیاف داخل آن را خالی کرده و رویه ی عروسک را بر عکس کرده و داخل کیسه پارچه ای قرار داده و بشورید و در نهایت بعد از خشک شدن، دوباره با الیافی که از آن خارج کرده بودید پر کنید و جای شکافته شده را به صورت دوخت بخیه ای بدوزید.

 

تمیز کردن و شستن عروسک های پولیشی خارجی

تمیز کردن و شستن عروسک های پولیشی خارجی

 

امیدوارم که این مطالب برایتان پر سود وکاربردی بوده باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید